Fan van F.C. Groningen
Nieuws

FC GRONINGEN ONTWIKKELT NIEUWE WEBSITE EN WEBSHOP

FC Groningen heeft een overeenkomst ondertekend met Qlic Internet Solutions BV voor het realiseren van een nieuwe website en webshop. Dat nieuws werd vanmiddag bekend gemaakt voorafgaand aan de Word Groter Podcast met directeur Marijn Poelman van Qlic in het Word Groter Theater op de Promotiedagen. Qlic is een jong hard groeiend bedrijf uit Groningen en één van de leden uit de B2B skybox in Euroborg. Met de nieuwe website en webshop wil FC Groningen in de online beleving van de supporter een volgende stap zetten.

De clubwebsite is één van de belangrijkste communicatiekanalen van de Trots van het Noorden. De online plek waar nieuws, wedstrijden en achtergrondinformatie samenkomen. De FC Groningen webshop is het belangrijkste afzetkanaal geworden voor de verkoop van shirts en overige fanartikelen. FC Groningen heeft na een secuur voorbereidingsproces de keuze gemaakt met Qlic in zee te gaan voor de realisatie van een nieuwe website en webshop.

“We hebben uitgebreid gesproken met meerdere partijen en uiteindelijk is de keuze gevallen op Qlic,” vertelt senior online marketeer van FC Groningen Joep Berkenbosch. “Qlic heeft ons meegenomen in een verhaal waarover we na ieder gesprek enthousiaster werden. De huidige website voldoet nog steeds, maar het is zaak om te blijven ontwikkelen om aan te blijven sluiten bij de wensen van supporters. De vraag in onze webshop is de afgelopen seizoenen fors toegenomen en daarin wordt een stap gevraagd in gebruiksvriendelijkheid voor onze supporters. We denken met Qlic een partij te hebben die de wens van onze supporters goed kan vertalen. Het is een Gronings bedrijf, zijn betrokken bij de club en ook supporter van FC Groningen. We staan aan het begin van een proces dat tijd gaat vragen en hopen snel te kunnen starten. We kijken uit naar een mooie samenwerking.”
 
Qlic heeft in de tien jaar dat het actief is waardevolle ervaring opgedaan en is uitgegroeid tot serieuze speler in de branche. Marijn Poelman, directeur Qlic Internet Solutions B.V. is trots om de opdracht van FC Groningen te gaan invullen. Samenwerken met FC Groningen is een volgende stap in de groei en ontwikkeling van de onderneming.
 
“Een stap waar we binnen Qlic meer dan klaar voor zijn. We gaan met heel veel energie aan dit prestigieuze project werken. Toen we in 2016 met ons bedrijf van Borger naar Groningen zijn verhuisd, is de droom om met FC Groningen samen te werken ontstaan. Rond diezelfde periode zijn we lid geworden van de Business Club van FC Groningen, enerzijds uit liefde voor de club, anderzijds voor het netwerk en de verbinding. We zijn enorm trots dat deze verbinding is geformaliseerd tot een samenwerking, waarbij Qlic de komende jaren als Digital Partner aan FC Groningen gebonden is en de nieuwe website en webshop zal bouwen. We hopen in de jaren daarna ook op een breder vlak een rol te kunnen spelen in de verdere digitalisering van FC Groningen en kunnen niet wachten tot de eerste lancering.”
 
Tijdens de realisatie van de nieuwe website en webshop zullen FC Groningen en Qlic worden bijgestaan door Daar-om op het gebied van online marketing. Hierin zal het team van Wolter van der Weide, eigenaar Daar-om, de Trots van het Noorden ondersteunen tijdens de migratie en adviseren in het vervolgtraject.

Uit navraag van onze kant naar vele mensen komen we tot de conclusie dat dit nodig tijd is dat FC Groningen een nieuwe website heeft want vele mensen vinden dat FC Groningen een slechte website hebben.