Zoals eigenlijk al veel langer zijn de gemeente Groningen en FC Groningen het niet met elkaar eens en liggen voor de zoveelste keer overhoop met elkaar. De reden daarvan is dat de gemeente overweegt om het bedrag van 5,7 miljoen euro uit het stadion te halen. Een woordboerder van de gemeente zegt dat die 5,7 miljoen euro niet op de rekening van Euroborg NV staat maar dat dit bedrag is doorgeleend en of geïnvesteerd en dat is tegen de afspraak. Daarnaast zegt de gemeente dat een constructie die in 2015 met FC Groningen is afgesproken hetgeen is waar FC Groningen zich aan houd.
Algemeen directeur Frank van Mosselveld van FC Groningen baalt ontzettend van deze situatie en wil graag onafhankelijke experts die de situatie doorlichten. De algemeen directeur zegt tegen het Dagblad van het Noorden "Indien de gemeente en wij de geldstromen en financiële situatie van Euroborg NV anders blijven interpreteren, zou het goed zijn daar een onafhankelijke externe partij naar te laten kijken".
De mogelijkheid bestaat nu dat de gemeente Groningen de 5,7 miljoen euro die FC Groningen aflost aan Euroborg NV door de gemeente wordt teruggevorderd. "Bij de realisatie van de het stadion is de afspraak gemaakt dat de gemeente de onderhoudsbijdrage tot de einddatum van de huurovereenkomst zou betalen. Die langdurige verplichting is (in 2015, red.) voor een bedrag van 5,7 miljoen euro afgekocht." zegt van Mosselveld. Hij vervolgt "Als de afkoop nu weer ongedaan wordt gemaakt door terugbetaling van dat bedrag, zou vanzelfsprekend ook de onderhoudsverplichting weer moeten herleven. En dat staat niet in de stukken van Euroborg NV. "Wederzijdse transparante informatieverschaffing omtrent de financiële posities van beide partijen is voor de hand liggend en hoogst wenselijk”. FC Groningen zegt tevens dat het Euroborg NV daarom nog wel inzage geeft in de financiën van de club.
Bron: Dagblad van het Noordenl