Tijdens de perspresentatie van Mo Allach bij FC Groningen maakt algemeen directeur Frank van Mosselveld ook bekend dat er nog een nieuw directielid bij FC Groningen is aangesteld. Hij maakte bekend dat Jordi Hillenga de functie van commercieel directeur gaat bekleden. Zodoende bestaat de directie van de Tros van het Noorden uit vier personen want operationeel directeur Marc-Jan Oldenbandringh is het vierde lid binnen de FC-directie.
FC Groningen vindt dat gezien de grootte van de club en haar achterland en de daarmee gepaard gaande commerciële verantwoordelijkheden deze goed verankerd dienen te zijn binnen de club en te worden geleid door een directielid. De Trots van het Noorden heeft om die reden Jordi Hillenga aangesteld als commercieel directeur.
De 28-jarige Hillenga heeft het ondernemersbloed door de aderen lopen. De uit Hoogezand afkomstige Groninger heeft een achtergrond in de retail, maar werd al op zeer jonge leeftijd bekend van de introductie van de pizza-automaat in Nederland.
Hillenga maakt nu de overstap van Ziengs Schoenen – waar hij de afgelopen bijna twee jaar Formule Manager was – naar Euroborg. Daarvoor werkte Hillenga vier jaar bij Scapino als directie-assistent en Marketing Manager.
Hillenga verwierf in zijn nog maar jonge carrière al zeven onderscheidingen en prijzen. In 2017 bekleedde hij een plaats in de top-25 van meest veelbelovende ondernemers van Nederland en werd hij uitgeroepen tot Retail Rookie van het jaar. In 2023 was Hillenga met 26 lentes de jongste in de lijst van MT/Sprout Next Leadership 50 – een verkiezing van hét leiderschapstalent van Nederland tot 45 jaar – en werd de Groninger bekroond met de eervolle titel Adformatie Future CMO of the Year.